Bon Bini - Reisverslag uit Rothem, Nederland van Dominique Kreutz - WaarBenJij.nu Bon Bini - Reisverslag uit Rothem, Nederland van Dominique Kreutz - WaarBenJij.nu

Bon Bini

Blijf op de hoogte en volg Dominique

22 April 2014 | Nederland, Rothem

‘Bon Bini’ dit waren de eerste woorden die ik leerde op het vliegveld. Deze woorden betekenen 'welkom'
Op vrijdag hebben mijn lieve vriendinnetjes mij verrast op het vliegveld, met een mooi fotoboek. Ik mocht er pas in kijken als ik in het vliegtuig zat. Wat was dit spannend……..:D. Toen ik afscheid moest nemen van iedereen was het wel emotioneel, het voelde dubbel, zo lang van huis weg zijn. Maar aan de andere kant wel een uitdaging voor mij die in nooit meer hoop te vergeten. Gelukkig komen mijn ouders en mijn zus mij opzoeken.
De vliegreis was goed verlopen, we werden goed verzorgd en we hebben vaak eten gekregen. Ik ben de reis doorgekomen met een paar leuke films, slapen en natuurlijk het mooie fotoboek met verhaaltjes van mijn lieve vriendinnetjes. Heel erg bedankt hiervoor, ik zal vaak genoeg dit boek nog eens doorlezen tijdens deze reis en natuurlijk later.
Toen we op het vliegveld aankwamen begon al ons eerste probleem….. We mochten van de douane maar 30 dagen in het land verblijven. Hier in Aruba mag je als stagiaire niet aangeven dat je hier stage komt lopen. Je moet als je hier aankomt zeggen dat je op vakantie komt. Maar wij hadden dan wel een erge lange vakantie namelijk 87 dagen. Dit vertrouwde de douane niet en we mochten maar 30 dagen blijven. Hierin hebben we toegestemd. We zijn toen opgehaald geworden door 2 mentoren van onze stage. Wat een schatten waren dit. Ze hebben ons al uitgenodigd om vrijdag te komen eten en daarna met ons allen opstap te gaan. Dit zal erg gezellig worden. PARTYYYYYYYYYYYYY
Toen hebben onze mentoren ons naar het appartement gebracht. Een heel mooi appartement en wat een ruimte hebben we. Hier in Aruba is nu laagseizoen en zijn niet alle huisjes bezet. Het lijkt alsof we een privé-zwembad hebben, HEEEERLIJK. We zijn toen gaan uit eten bij Wendy’s, dit is een soort Macdonalds.
De volgende dag zijn we grote inkopen gaan doen bij een supermark in het rijke gedeelte van Aruba. Wat hier opvalt is dat er bij de kassa, jonge jongens staan die je boodschappen inpakken en naar de auto brengen. Wij hadden aangegeven dat ze het niet naar de auto hoefde te brengen. Wij hebben toen aan onze verhuurster gevraagd waarom die jongens daar stonden. Dit waren jongens die geen werk hebben en op straat leven, deze jongeren willen ze van de straat houden en bieden hun op deze manier werk aan. ’s Middags hebben we lekker aan het zwembad gelegen.
Zondag zijn we gaan touren door Aruba, wat is het een mooi eiland, maar ook veel armoede zie je. In de grote stad zie je hele dure hotels liggen maar in de dorpen zie je krotten.
De mensen zijn hier heel erg vriendelijk. ’s Avonds hebben wij eindelijk de BBQ aangekregen maar toen de kip stokjes erop lagen, kwam er een grote vlam. Toen hebben we toch maar het vlees in de pan gebraden.
Gisteren zijn wij weer inkopen gaan doen in de supermarkt en een eigen kleine BBQ gekocht, hopen dat we deze wel aan krijgen….. We konden nergens aanmaakblokjes vinden, we zijn toen gestopt bij een lokale supermarkt waar ze deze wel hadden. In deze supermarkt rook het niet lekker en bij de kassa zagen we KAKKERLAKKEN lopen :O. BAHBAHBAH…… ’s Avonds hebben we lekkere pizza besteld maar die waren veel te groot en er is nog veel pizza over, dit gaan we als lunch eten vandaag.
We moeten vandaag de papieren gaan tekenen voor de auto en een deel gaan betalen. We hebben een mooie, grote, witte auto (toyota Yaris)
We gaan nog een paar daagjes genieten van het weer en het eiland, maandag begint onze stage. Hier kijken we erg na uit!

Het is hier iedere dag super warm, je kunt niet zonder de airco en natuurlijk ben ik al een beetje verbrand.

Groetjes uit het zonnige Arubaaaaaaaa!!!
AYÓ

  • 22 April 2014 - 17:36

    Saskia:

    Klinkt allemaal super! Jaloers!!
    Geniet er maar lekker van.
    Dikke kus xx

  • 22 April 2014 - 18:28

    Karina:

    Hoi Dominique, leuk om je verhaal te lezen, blijf je zeker volgen. Brengt ook herinneringen boven van Laura's reis twee jaar geleden :-) we wensen je een hele goede tijd toe! Dre en Karina

  • 22 April 2014 - 20:21

    Stephanie:

    leuk verslag zus !! Geweldig om te lezen !! Ben toch wel een beetje jaloers op mijn "kleine" zusje ... als ik een paar jaar jonger was dan had ik het wel geweten... ARUBA here I come :D !!
    Lekker genieten!!

    dikke kus

  • 22 April 2014 - 20:59

    Dominique Kreutz:

    dankjulliewel! Het is hier een super tijd!!!

    xxx

  • 22 April 2014 - 21:28

    Desirée Mullenders:

    Leuk om jullie begin van het avontuur te lezen. Ik ga je zeker verder volgen. Veel succes met de start van je stage. Ben benieuwd!
    Groetjes Desirée

  • 24 April 2014 - 10:02

    Nicole:

    Klinkt al helemaal goed. Nog ff genieten van je vrije dagen en dan mag je je nieuwe kindjes les gaan geven. Veel plezier en succes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Ik heb de keuze gekregen om stage te lopen in een ander land. Ik heb gekozen voor Aruba. Ik hoop dat ik veel nieuwe en mooie ervaringen zal opdoen in dit land.

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 3839

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 16 Juli 2014

Stage in Aruba

Landen bezocht: