Wat gaat de tijd snel...... - Reisverslag uit Rothem, Nederland van Dominique Kreutz - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel...... - Reisverslag uit Rothem, Nederland van Dominique Kreutz - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel......

Blijf op de hoogte en volg Dominique

18 Mei 2014 | Nederland, Rothem

Olla,
Daar ben ik weer. Wat gaat de tijd hier toch snel. Wij zijn nu al 4 weken hier en hebben daarvan al 3 weken stage gelopen.
Op stage gaat het echt super goed. Iedereen is even vriendelijk tegen je en je wordt ook gezien als een echte leerkracht. Ik heb ook een hele leuke mentor, maar we besteden onze tijd niet optimaal hebben we donderdag besloten. We praten veel te veel. Wat natuurlijk heel gezellig is maar er is ook werk aan de winkel. We hebben woensdag crea-dag gehad. Dit houdt in dat alle klassen van de hele school creatief bezig zijn met verschillende technieken. Wij gingen in onze klas aan de slag met mengen van primaire kleuren met wit. Dit was erg leuk maar ook moeilijk voor sommige kinderen. De groepen die we hadden bestonden uit kinderen van groep 1 tot en met groep 4. Dit is een groot verschil in de ontwikkeling en wat ze wel en niet kunnen. Komende week worden de DMT toetsen afgenomen en geef ik de hele dag les.
Donderdag hadden we een oudergesprek op school en toen kwam ik erachter dat heel veel rijke gezinnen een Au Pair in huis hebben. Dat hoor je in Nederland haast niet maar hier is het de normaalste zaak van de wereld.
Woensdag zijn we lekker gaan eten bij Bugalu een leuk restaurantje op een pier. Na het eten hebben we hier een Salsa workshop gevolgd. Dit was erg leuk en gezellig.
Dit weekend ben ik eens thuis gebleven en niet opstap gegaan. Ik wilde een power napje doen maar deze was een beetje uit de hand gelopen en toen ik wakker werd was ik nog moeër. Vervolg zal ik geen power napje meer doen of de wekker zetten. Vanavond gaan we weer naar moomba een leuk standtentje waar het altijd heel gezellig is.
Vandaag ben ik met Rianne gaan touren en zijn we naar de Natural Bridge geweest. Dit was erg mooi om te zien en we hebben ook veel foto’s gemaakt.
Vanaf donderdag komen de eerste mensen uit Nederland ons opzoeken. Ik kijk er erg naar uit als pap, mam en Stephanie komen. Dan kan ik hun ook alle leuke plaatsen en stadjes laten zien. En natuurlijk genieten met het gezin want daarvoor zijn ze hier.
Morgen begint mijn 4e stageweek ik kijk erna uit om weer voor de klas te staan en om de kinderen weer te zien.
Ik ga maar weer eens stoppen met kletsen en tot snel
Ayoo,
Dominique